Zosia
Admin
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław/Nadolice Wlk Płeć: Kobieta
|
|
Wysłany: Nie 23:59, 09 Lut 2014
Temat postu: Szkoły |
|
|
|
<tekst zostanie zdeka przeredagowany, ale wrzucam, żeby było>
Wychowanek danej szkoły otrzymuje dane umiejętności:
żurawie:
bushi Kakita: Iaijutsu, Kyujutsu, Ceremonia Herbaciana
bushi Daidoji: Iaijutsu, Kyujutsu, 1 dowolna
dyplomaci Doji: Kaligrafia, Gawędziarstwo, Ceremonia Herbaciana
shugenja Asahina: Kaligrafia, 1 artystyczna, 1 godna
lwy:
bushi Akodo: Taktyka, Kyujutsu, 1 bojowa lub godna
bushi Matsu: Taktyka, Jiujutsu, Kyujutsu
dyplomaci Ikoma: Gawędziarstwo, 1 godna, 1 dowolna
shugenja Kitsu: Taktyka, Kaligrafia, 1 bojowa lub godna
skorpiony:
bushi Bayushi: Dyplomacja, Iaijutsu, 1 dowolna
bushi Shosuro: Aktorstwo, Wysportowanie, Skradanie się
dyplomaci Bayushi: Kaligrafia, Śledztwo, Uwodzenie
shugenja Soshi: Kaligrafia, Dyplomacja, Skradanie się,
feniksy:
bushi Shiba: Kyujutsu, Yarijutsu,1 dowolna
dyplomaci Asako: Wiedza o shugenja, 1 dowolna wiedza, 1 dowolna
shugenja Isawa: Kaligrafia, Medycyna, 1 dowolna wiedza
smoki:
bushi Mirumoto: Iaijutsu, Wiedza o shugenja, 1 dowolna
śledczy Kitsuki: Śledztwo, 1 dowolna wiedza, 1 dowolna
shugenja Agasha: Kaligrafia, 1 rzemiosło, 1 bojowa lub godna
kraby: (wybierz 3 spośród podanych)
bushi Hida: Wysportowanie, Broń ciężka, Zastraszanie, Wiedza o krainach cienia
bushi Hiruma: Wysportowanie, Łowiectwo, Kyujutsu, Skradanie, Wiedza o kr. cienia
dyplomaci Yasuki: Handel, Zastraszanie, 1 rzemiosło
shugenja Kuni: Kaligrafia, Wiedza o krainach cienia, 1 bojowa
jednorożce:
bushi Shinjo: Atletyka, Łowy, 1 bojowa
bushi Otaku: Taktyka, 1 bojowa, 1 godna
dyplomaci Ide: Kaligrafia, Handel, 1 godna lub artystyczna
shugenja Iuchi: Taktyka, Kaligrafia, 1 godna lub bojowa
Dodatkowo dostają tez specjalną technikę walki lub prowadzenia rozmów, zależnie od profesji.
Shugenja otrzymują zaklęcia, różne szkoły preferują różne żywioły. Początkujący shugenja będzie znał do 10 zaklęć, w tym przywołanie, zespolenie i wyczucie.
Techniki są w zamyśle proste i oddające ducha Klanu. Niektóre są "lepsze", niektóre "gorsze"... Cóż, jak w życiu.
Klan Żurawia
bushi: +2 przy użyciu Iaijutsu
dyplomaci: +2 gdy rozmówca ma co najmniej 3 zalety
Klan Lwa
bushi: +2 gdy walczy ramię w ramię z innym Lwem
dyplomaci: +2 gdy ma wyższy honor od rozmówcy
Klan Skorpiona
bushi: +2 kiedy przeciwnik ma co najmniej 3 wady
dyplomaci: +2 kiedy rozmówca ma co najmniej 3 wady
Klan Feniksa
bushi: +2 kiedy nie walczy dla siebie
dyplomaci: +2 kiedy ma więcej punktów pustki niż rozmówca
Klan Smoka
bushi: +2 kiedy używa stylu Niten - 2 mieczy
dyplomaci: +2 kiedy ma 2 przekonujące MG-a argumenty lub poszlaki
Klan Jednorożca
bushi: +2 na koniu
dyplomaci: +2 kiedy działa w pokojowej sprawie
Klan Kraba
bushi: +2 gdy ma na sobie ciężką zbroję
dyplomaci: +2 gdy omawia sprawę handlową
Aha. Techniki Klanu są wspólne dla wszystkich rodzin. Przykładowo, szkoła Matsu i szkoła Akodo uczą innych umiejętności, ale technika pozostaje ta sama. Chyba że ktoś bardzo będzie upierał się że chce co innego. Takie przypadki będą rozpatrywane indywidualnie.
Oczywiście, techniki bushi odnoszą się tylko do walki, a dyplomatów tylko do dogadywania się. Jednorożce nie grają lepiej w Go z końskiego grzbietu
BTW.
1. ranga to taka ogólna charakterystyka stylu danego klanu.
2. ranga to aktywna umiejętność, aktywowana zazwyczaj punktem pustki.
3. ranga to rozwinięcie punktu 1 i dodatkowy warunek który gdy zostanie spełniony, daje bonusy walczącemu - oddające styl klanu, mam nadzieję Wink
Ucząc się dalej (mechanicznie zdobywając następne rangi), postać zdobywa kolejne techniki:
Żuraw
bushi 1: +2 przy użyciu Iaijutsu
bushi 2: może używać iaijutsu jako (zamiast) kenjutsu (każda runda zjada punkt pustki)
bushi 3: +3 przy użyciu iaijutsu; (reszte dopisze po przemyśleniu - albo uniki - zmniejszenie obrażeń, albo plusy do ataku zależne od pustki)
Lew
bushi 1: +2 kiedy ma kumpli u boku (co najmniej 1)
bushi 2: + dodaje swój honor do rzutu (1 pkt pustki)
bushi 3: +3 za kumpli; +2 kiedy walka się przedłuża
Smok
bushi 1: +2 za użycie niten
bushi 2: kenjutsu zamiast iaijutsu (każda runda zjada punkt pustki)
bushi 3: +3 za niten; +2 kiedy przeciwników jest więcej niż smoka/smoków
Skorpion
bushi 1: +2 za każde 3 wady przeciwnika
bushi 2: Unik: - 3 pkt obrażeń (1 pkt pustki) (nie wiem czy deklarowane z góry xD)
bushi 3: +2 za każde 2 wady przeciwnika; kiedy wygrywa o więcej niż 3, może rozbroić przeciwnika zamiast zadawać obrażenia (bez kosztu pustki)
Krab
bushi 1: +2 za ciężką zbroję
bushi 2: +obr za punkt pustki (nie wiem czy chodziło o obronę czy obrażenia i nie wiem ile plusów bo nie było krabów xD)
bushi 3: +3 za ciężką zbroję; nie dostaje obrażeń przy pełnym ataku
Jednorożec
bushi 1: +2 na koniu
bushi 2: Parowanie: - deklarowane z góry - neguje wynik starcia (zarówno wygrany jak i przegrany) chyba że różnica powyżej 5 -> obrażenia lekkie
bushi 3: +3 na koniu; +2 kiedy są świadkowie walki (więcej niż sekundanci)
Feniks
bushi 1: +2 kiedy kogoś broni (myślę że liczy się tez kiedy walczy w czyimś imieniu)
bushi 2: przeciwnik nie może używać pustki
bushi 3: +3 kiedy broni, przyjazne zaklęcia na niego zawsze się udają, a wrogie mają - (nie wiem ile -)
Ostatnio zmieniony przez Zosia dnia Nie 23:59, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|